MAX marketing-communicatie & vormgeving bv

 
Continu

FPC - beyond packaging

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

FPC - beyond packaging

  • Marketing
    approach

    De route die een product volgt voor het geleverd is kent vele obstakels. Bij ongeschikt verpakken kan de gevolgschade enorm zijn. Bedrijven hebben vaak niet genoeg inzicht in de eisen die aan een verpakking gesteld worden. Maar dat er veel te winnen valt is op directieniveau bij grote OEM'ers duidelijk.

    FPC heeft een integrale methodiek ontwikkeld om totaaloplossingen voor supply chain te kunnen bieden.
    Een oplossing voor een complexe vraagstelling voor klanten met een latente behoefte: leg dat maar eens uit. MAX doet dit graag en brengt communicatie terug naar eenvoud, zodat de boodschap daadwerkelijk overkomt: Scope, the total supply chain packaging solution.

  • Positionering
    middels website

    Waar voorheen engineering en design voor FPC als belangrijkste werkzaamheden gecommuniceerd werden, is FPC inmiddels ook expert op gebied van integrale supply chain oplossingen, gedacht vanuit de verpakking. Deze herpositionering van FPC is door MAX neergezet via de website.

  • Logo
    ontwerp

    logo PackApproach: FPC als verbindende factor tussen verschillende afdelingen en disciplines voor het ontwerpen en implementeren van succesvolle verpakkingen.

Continu

Continu

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Continu

  • Event
    Marketing

    Voor het neerzetten van het merk Continu is het van groot belang om de huisstijl consequent en indringend door te voeren. We bewaken dit proces voortdurend en ontwikkelen voor de branding samen met de klant interne en externe middelen. Zo ook in het concept voor het feest 'Windkracht 15', ter viering van het 15-jarig bestaan van Continu.

  • Interne Motivatie
    Campagne

    Om te kunnen excelleren naar hun relaties weet Continu dat de interne organisatie op orde moet zijn. Er werd een interne campagne ontwikkeld om medewerkers te motiveren een 9+ te gaan scoren voor klanttevredenheid.

  • Digitale
    Nieuwsbrief

    Voor Continu zijn we het merk aan het laden. Daarbij is het belangrijk dat wij de band met hun relaties steeds verder versterken. Zo ontwikkelden we samen een digitale nieuwsbrief ‘Land in zicht’. Conversie vanuit hun papieren versie realiseerden we met een iPad mailing.

  • Huisstijl
     

    De huisstijl wordt in alle middelen consequent doorgetrokken. Van autobelettering tot corporate brochure.

  • Website
     

    Bij de website was het van belang dat we meteen aan de bezoeker duidelijk maken waarvoor hij bij Continu terecht kan, het zoeken van vacatures. Daarnaast ligt de nadruk op het vinden van ’Altijd de juiste mensen’ voor de opdrachtgevers.

Hovenring

Hovenring

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Hovenring

  • Prijswinnende
    Overheidscampagne

    De campagne voor de Hovenring heeft de tweede prijs gewonnen bij de landelijke Galjaardag. Een prijs voor overheidscommunicatie. Aldus de jury onderscheidde het concept zich ten opzichte van de andere 24 inzenders door optimaal gebruik van Social Media en uitstekende executie in de vormgeving van alle middelen.

  • Mediaplanning

    De basis van het concept voor de Hovenring campagne is dat we betrokkenen op een open manier over de verandering aan het woord laten. Naast (Column)advertenties, buitenreclame en huis-aan-huis verspreiding spelen ook social media een belangrijke rol en is informatie 24/7 up to date.

  • Social media &
    Buitenreclame

    Bij de campagne voor de Hovenring speelt Social Media een belangrijke rol. Dit werd ook duidelijk gemaakt door de ‘Twitterkreten’ op de buitenreclame. De gemeente zorgt ervoor dat er dagelijks file-updates getwitterd worden en tweets van omwonenden worden direct opgepakt.

Diagnostiek voor U

Diagnostiek Voor U

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Diagnostiek Voor U

  • Corporate
    Identity

    Het Diagnostisch Centrum was een begrip, maar inmiddels verworden tot een soortnaam. Zoals je Spa zegt, terwijl je bronwater bedoelt. Dus moest er een nieuwe naam komen. We bedachten ‘Diagnostiek voor U’. Een naam die herkenbaar is, verrast en prikkelt. In de naam leggen we precies uit voor wie onze dienstverlening bedoeld is.

  • Huisstijl

    Bij een nieuwe naam hoort ook een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Een omvangrijke operatie, zeker bij een organisatie als Diagnostiek voor U, die veel uitingen heeft en op meer dan 100 zorglocaties zichtbaar moet zijn. Samen met de klant is dit consequent en met veel precisie uitgevoerd.

  • Posters

    Diagnostiek voor U organiseerde een ‘Open Dag’. Speciaal hiervoor werden posters gemaakt om mensen ook meteen kennis te laten maken met de nieuwe huisstijl.

  • Nieuwsbrief

    Voor relaties is er ‘De Diagonaal’, een nieuwsbrief die ieder kwartaal verschijnt. Hiervoor ontwikkelde we een huisstijl, template, die we iedere keer kunnen gebruiken voor de opmaak.

  • Folder

    Bij een instelling als ‘Diagnostiek voor U’ is het natuurlijk heel belangrijk dat informatie compact en duidelijk wordt aangeboden. Zeker in de medische wereld is het daarbij ook nog eens belangrijk dat de informatie juist en actueel is in een folder.

  • Informatiemap

    Als patiënt wil je goed en duidelijk geïnformeerd worden. De huisstijl en duidelijke vormgeving helpen daarbij.

Buys Zoenen

Buys Zoenen

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Buys Zoenen

  • Naamswijziging

    Wat een prachtige kans als je een naamswijziging kunt doen die zoveel los maakt. Want ongetwijfeld kent u het verhaal van de negerzoenen, die geen negerzoenen meer mochten heten. De rest is geschiedenis. Maar het uitgangspunt was een nieuwe toekomst voor dit product, met vele varianten die volg(d)en. WK Zoenen, Kerst Zoenen, Valentijns Zoenen, Oranje Zoenen. De reeks is eindeloos en een groot succes.

  • Product
    Differentiatie

    De naam Buys zoenen geeft veel meer mogelijkheden tot uitbreiding dan de naam Negerzoenen. De ‘K3 kusjes’ zijn hier een mooi voorbeeld van. En Joint Promotion met de dames van Studio 100 is natuurlijk een mooie marketing tool.

  • Instore
    promotie

    In de ‘strijd om het schap’ is het mooi als je meerdere varianten van je product kunt aanbieden. Negerzoenen waren er alleen in de smaak chocolade. Met de rebranding tot Buys zoenen kwamen er ook cappuccino en kokos zoenen.

Lumens Groep

Lumens Groep

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • MaS Film
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Lumens Groep

  • Magazine

    Vrijwilligers daar moet je zuinig op zijn. MAX ontwikkelde daarom in opdracht van de Lumens Groep een campagne rondom het thema ‘Kanjers’. Met een vrijwilligerspas en drie keer per jaar een tijdschrift. ‘Kanjers Magazine’ geeft vrijwilligers erkenning en waardering, maar ook praktische tips en concreet voordeel. MAX verzorgt dit magazine vanaf bladformule tot en met verschijning op de deurmat.

  • MaS Film

    Een Maatschappelijke Stage (MaS) is verplicht voor jongeren vanaf 14 jaar. Uiteraard levert het woord 'verplicht' weerstand op bij deze doelgroep. Maar let op: deze film inspireert en motiveert jongeren om er zelf wat van te maken. De film ligt zeer dicht bij hun belevingswereld. Jongeren vertellen zelf over hun bijzondere ervaringen op unieke stageplekken. Een echte eye-opener. De film wordt door alle middelbare scholen in Eindhoven gebruikt.

  • Website

    Onder de Lumens Groep valt ook Welzijn Eindhoven. Hiervoor ontwikkelden we de website kinderenineindhoven.nl. De website hebben we zo gebouwd, dat in het CMS alle welzijnswerkers eenvoudig en snel nieuwe activiteiten kunnen communiceren.

Purac

Purac

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Purac

  • Internationale
    communicatie

    Dit jaar bestaat Purac 80 jaar.
    Ter gelegenheid van dit jubileum bouwden we de website ‘Curious P’. Deze mascotte reist virtueel de wereld rond om alle vestigingen van Purac in het zonnetje te zetten.

  • Global
    Marketing

    Purac verkoopt haar producten wereldwijd. Ze worden in meer eindproducten gebruikt dan je denkt. Van huidverzorgingsproducten, voedingsmiddelen tot en met medicijnen. De uitingen zijn kort en bondig. De visuals laten in één oogopslag zien wat Purac voor de eindgebruiker betekent.

  • Interne
    communicatie

    MAX ontwikkelt ook interne campagnes. Een mooi voorbeeld is ‘Fortune cookies’ voor PURAC, onderdeel van CSM. We moesten de ‘core values’; Passion, Partnership en Performance tussen de oren van alle 1.100 medewerkers zien te krijgen. Iedereen kreeg via fortune cookies een uitnodiging om hun ideeën te sturen naar een speciaal ontwikkelde website, met een giftshop voor de winnaars.
    De campagne werd ondersteund met posters, mailshots en echte eetbare cookies in de kantines.

  • Postcards

    De markt waarin Purac zich begeeft is natuurlijk hoogst technisch. Om de boodschap duidelijk over te brengen gebruiken we veel ‘beeldtaal’. Visuals maken direct het voordeel van Purac ingrediënten voor de eindgebruiker duidelijk.

  • Factsheets

    Naast de visueel ingestoken postcards gebruiken we voor meer inhoud de factsheets. Zodoende kan Purac tijdens internationale beurzen potentiele klanten ook de specificaties van haar producten tonen, als ‘bewijslast’ voor de unieke karakteristieken.

SRE Milieudienst

SRE / SRE Milieudienst

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

SRE / SRE Milieudienst

  • Corporate
    Image Brochure

    Je hebt een voorsprong als je doelgroep je collega’s zijn. Bij de SRE Milieudienst moesten we wel eerst op het lumineuze idee komen om dit als dé brug te gebruiken naar de meest directe prospects.
    Ambtenaren die het SRE met een gerust hart ‘collega’s’ mag noemen. De strategie voor de corporate brochure bestond verder uit de vier elementen ‘aarde, water, lucht en vuur’. Dit als metafoor voor de krachten van SRE Milieudienst, samenwerken... met collega’s.

  • Interne en externe
    communicatie

    Ook voor de SRE Milieudienst ontwikkelen we communicatie-
    middelen zoals brochures, leaflets, personeelsbladen, e-mailings, rapporten en jaarverslagen.

  • Rapport

    Een instelling als SRE wordt geacht geregeld haar stakeholders te informeren over gedane inspanningen. MAX verstaat de kunst om deze informatie aantrekkelijk te presenteren.

Plasticum

Plasticum

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Plasticum

  • Promotiefilm

    Hoe kun je een gigantisch aanbod aan caps, closures en ‘clubes’ overzichtelijk presenteren? Nu zijn wij net als Plasticum gewend om met onze klanten mee te denken, dus voor ons was vrij snel duidelijk hoe we dit moesten aanpakken.
    Voor inzicht en overzicht zorgde een maatwerk CMS systeem, dat we voor de website ontwikkelden.

  • Brochure

    Innovatie en het continu vernieuwen van de collectie is de grote meer-
    waarde van Plasticum. De look & feel van alle communicatie middelen die MAX voor Plasticum maakt passen dan ook precies binnen dat imago.

  • Nieuwsbrief

    Om de band met bestaande relaties te verstevigen en intensiveren is er een nieuwsbrief ontwikkeld. Plasticum is goed doordrongen van het feit dat dit de verplichting oproept om dan ook geregeld met met interessante items te moeten komen.

CJG Eindhoven

CJG Eindhoven

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

CJG Eindhoven

  • Social
    Marketing

    Alle gemeenten in Nederland zijn verplicht om uiterlijk in 2011 te beschikken over een Centrum Jeugd en Gezin. Eindhoven was in 2007 het allereerste centrum. MAX deed de profilering, positionering en lancering voor dit uitzonderlijke CJG dat zich zowel op professionals als ouders richt. Tot op de dag van vandaag helpen we met het uitbreiden, bijsturen en verfijnen van de communicatie.

  • Folderreeks

    CJG heeft diverse doelgroepen waarvoor we middelen ontwikkelden. Van professionals tot en met ouders.

  • Brochure

    Júist omdat het CJG meestal te maken heeft met probleemgezinnen is gekozen voor een motiverende en vrolijke toonzetting.

  • Abri
    campagne

    De positieve aanpak zit hem niet alleen in het visuele, maar wordt uiteraard ook in de oplossingsgerichte tekst doorgetrokken.

SCA Packaging

SCA Packaging

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

SCA Packaging

  • Marketing
    Strategie

    Ook in de papier- en kartonmarkt is een goede prijs en kwaliteit al snel vanzelfsprekend. Onderscheid moet dus ergens anders vandaan komen. Voor SCA vonden we het in het aanspreken van meer en diverse doelgroepen. Daarbij profileren we het denkvermogen van SCA in het totale proces. De campagne werd nu niet meer gericht op inkopers, maar op marketeers en managers van met name logistiek & productie.

  • Brochure

    Voor SCA werden niet alleen de gebruikelijke middelen ontwikkeld als leaflets en folders, we bedachten ook relatiedagen. Hiervoor werden door SCA diverse specialisten uit het vak samengebracht, om met relaties ideeën uit te wisselen op het gebied van verpakkingen. Gecommuniceerd door de slogan: Connected Professionals.

  • Display
    Ontwerp

    Marketeers en salesmensen maken we duidelijk dat SCA ook nadrukkelijk een actieve rol voor hen kan spelen.

  • Factsheet

    Door middel van factsheets laten we door tekst en beeld zien wat de kracht is van een goede display gemaakt door SCA.

Kanjers

Kanjers

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Kanjers

  • Folie
    Design

    Deze campagne was toch wel erg lekker om te doen. En dat heeft niet alleen te maken met alle proefmonsters. Het is iedere keer weer spannend om te zien hoe de stroopwafels met onze ontwerpen het gaan doen in de supermarkten. Dat is ook steeds de strategie; schapposities genereren door productvarianten.

  • Wikkel
    Ontwerp

    Bij iedere variant koek hoort een eigen stijl, een eigen sfeer. De kunst is om hier steeds origineel en onderscheidend in te zijn, maar tegelijkertijd ook herkenbaar als A-merk onder de stroopwafels.

Assembléon

Assembléon

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Assembléon

  • Direct
    Marketing

    Deze klant heeft een hele specifieke beperkte doelgroep. Uitermate geschikt voor 1-op-1 communicatie met professionals. Speerpunt: Direct Mail & Direct Marketing. Ondersteund door corporate uitingen, alléén in de belangrijkste vakbladen en op relevante websites.
    Bezoek aan de belangrijkste electronica beurzen wordt steeds ondersteund door o.a. de uitgave van een speciaal magazine, brochures en acties.

  • Corporate
    Identity

    MAX verzorgde de positionering van Assembléon vanaf de overname
    uit Philips. Neerzetten van een corporate identity en roll-out campagne. Een startpunt dat ons zeer goed ligt.

  • Beursmagazine

    Regelmatig worden er acties ingezet om de verkoop nog eens extra te stimuleren. Hiervoor moeten dan diverse middelen ontwikkeld worden. Van leaflets, tot brochures en advertenties.

  • Beurswand

    Internationale beurzen zijn natuurlijk ook belangrijk voor Assembleon. Hiervoor ontwikkelen wij beursconcepten, waarbij we niet alleen verantwoordelijk zijn voor de inrichting van de stand en het ontwerp van de beurswanden, maar geregeld ook een speciaal beursmagazine maken.

CONVOI

CONVOI

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

CONVOI

  • Herpositionering

    Een goede naam bedenken is bloed, zweet en inspiratie. We bedachten CONVOI, Thais voor ‘olifant’. Na 10 jaar volgt het positioneren als internationaal verhuizer.
    Naast de herkenbare en sterke naam introduceren we de pay-off
    ‘consider it done’. Bovendien werd de verandering van doelgroep ondersteund door nieuwe look-and-feel voor brochures
    en website.

  • Internationale
    Marketing

    Convoi begeeft zich op diverse markten, waarvoor internationaal en projectmatig verhuisd moet worden. Iedere doelgroep heeft zijn eigen aanpak nodig, waarvoor verschillende uitingen werden ontwikkeld.

Monte Pizza

Monte Pizza

sluit venster
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Monte Pizza Crust

  • Sales
    Promotion

    Een campagne is eigenlijk net als het maken van een goede pizza. Je moet onderaan beginnen met een goede basis, de bodem. Het logo en de huisstijl werden restyled voor
    Monte Pizza. Met de ingrediënten authenticiteit en artisanaal kon vervolgens verder gebouwd worden aan het merk en de middelen die nodig zijn om nieuwe en bestaande doelgroepen warm te maken voor dit mooie product.

Polyground

Polyground

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Polyground

  • Event
    Marketing

    Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan ontwikkelde MAX voor Polyground een nieuwe huisstijl. Speels en kleurrijk, met tegelijkertijd ook een zakelijk karakter. Want oplossingen voor stedelijke vraagstukken bedenken is ‘serious business’. We presenteren Polyground als volwassen adviseurs met plezier in hun werk.

  • Jubileumboek

    De nieuwe huisstijl werd gelanceerd met een fraai vormgegeven boek, dat speciaal voor het jubileum werd uitgegeven.

  • Website

    Ook werd het jubileum aangegrepen om een nieuwe website te bouwen en vorm te geven. Hierbij werd uiteraard meteen de nieuwe huisstijl doorgetrokken.

Verhoeven

Verhoeven

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Verhoeven

  • Nieuwsbrief

    Het leuke van ons vak is dat we in de meest uiteenlopende branches terechtkomen. Dat geldt zeker
    voor Verhoeven, een bedrijf in grondverzetmachines. Van rubber- tracks tot snelwissels en van bananenbak tot slijtdelen.
    We diepen de hele materie uit, zodat we weten waar het in de bedrijfstak écht om draait. Alleen zo kunnen we voor een klant ‘bergen verzetten’.

  • B-to-B Marketing

    De campagne en uitstraling van Verhoeven is zeer herkenbaar en passend bij het bedrijf en branche. Bij alle merken die Verhoeven lanceert komt deze no-nonsensestijl naar voren. Vormgeving en interactie is zeer resultaatgericht. Het belangrijkste doel bij al onze klanten.

De Banketgroep

De Banketgroep

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

De Banketgroep

  • Joint
    Promotion

    De schappen in de supermarkt zijn ‘niet van elastiek’. Toch weet de Banketgroep steeds weer ruimte te veroveren in het koekschap met nieuwe concepten. MAX heeft niet alleen de merken Buijs Zoenen en Kanjers onder haar hoede als het gaat om de verpakkingen. Ook het hele assortiment private labels en alle joint promotions worden bij MAX ontwikkeld.

  • Verpakking
    Ontwerp

    Ieder product van De Banketgroep vraagt om een eigen sfeer. Deze kunnen we prima neerzetten met
    de diverse productverpakkingen.
    Als dat een positieve invloed heeft op de omzetcijfers kun je spreken van echte ‘stopping-power’ in het koekschap.

  • Folie
    Design

    Door het product al de verpakking mee te geven die het in het echt zou kunnen hebben gaat het voor de klant nog meer leven of het goed te verkopen is. Het gaat tenslotte om het totaalconcept.

  • Private Label
    Ontwerp

    De Banketgroep is succesvol in het creëren van de mogelijkheden voor huismerken. Daarvoor is het belangrijk dat de supermarkten kunnen zien hoe het product eruit zou kunnen zien in hun ‘jasje’. Zowel voor de beleving als ook voor praktische zaken als ruimte in het schap.

De Meeuw

De Meeuw

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

De Meeuw

  • Corporate
    Brochure

    Een eenmaal gecreëerd beeld veranderen is lastig. Het imago van ‘De Meeuw’ in Oirschot was dat van een verhuurder van tijdelijke kantoorunits. Natuurlijk staan de ontwikkelingen bij De Meeuw ook niet stil en werd het tijd om het beeld van ‘permanente bouwer’ te gaan communiceren. ‘Blijvend passende huisvesting’ werd de slogan voor de segmenten kantoren, zorg, onderwijs en verhuur.

  • Website

    Op de website, in brochures, advertenties, radio en TV wordt consequent duidelijk gemaakt dat
    De Meeuw veel meer is dan een bouwer van tijdelijke units.
    Blijvend passende huisvesting?
    De Meeuw: vandaag bouwen aan morgen.

  • Leaflet

    Ook in leaflets worden de USP’s van de Meeuw duidelijk gecommuniceerd.

Favory C1000

Favory C1000

sluit venster
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Favory C1000

  • Package
    Design

    MAX bewijst al jarenlang zijn kracht op gebied van productverpakkingen. Ook Favory onderkende deze expertise en vroeg een concept te ontwikkelen dat ingezet kon worden voor private label varianten van haar assortiment snacks.

Greentech

Greentech Engineering

sluit venster
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Greentech Engineering

  • Logo &
    Huisstijl ontwerp

    Hoe breng je de werelden van innovatie en technische operatie samen? Dat was een van de belangrijkste uitdagingen bij Greentech Engineering. Het zal duidelijk zijn dat een goede communicatie hier van belang is, zeker in zo'n technische omgeving. De kleurschakeringen van het nieuwe logo leggen in de uitleg ervan de nadruk op de samenwerking tussen deze twee werelden om tot uitvoering te komen. De meerwaarde van Greentech Engineering.

Wetering

Wetering

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Wetering

  • Herpositionering

    Als je hele mooie spullen maakt ligt de verleiding voortdurend op de loer om in de communicatie met je doelgroep dat steeds te benadrukken. Wetering had zelf op tijd in de gaten dat het altijd sterker is om te denken vanuit de wensen van haar klanten. Dat zij daarbij voor een deel ‘zichzelf opnieuw moesten uitvinden’ werd daarmee meteen de slogan en kapstok voor de positionering.

  • Website

    MAX bedacht en ontwikkelde een positionering en middelen waarmee Wetering de tools in handen heeft om nieuwe markten op te gaan.

Nedzink

Nedzink

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Nedzink

  • Doelgroep
    segmentatie

    De trigger in deze campagne is om de taal van de doelgroepen te spreken. Hoe vang je de aandacht van zowel architecten, projectontwikkelaars én aannemers? Het lukte ons. Trefzeker naar alle doelgroepen, zonder concessies te doen aan de kracht van de boodschap. De opdrachtgever was aangenaam verrast met deze oplossing.

  • Website

    Door gebruik van sfeervolle fotografie in combinatie met beeldmanipulatie benadrukken we
    de kracht van zink als prachtig afwerkmateriaal dat tevens functioneel is. Verschillende argumenten worden gebruikt om in beeld en tekst de verschillende doelgroepen te overtuigen.

  • Brochure

    Het gebruik van grote fraaie foto’s geven de brochure een chique uitstraling, en zetten het product ‘midden in de spotlights’.

Maxim Sports Nutrition

Maxim Sports Nutrition

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Maxim Sports Nutrition

  • B-to-C Marketing

    Communicatie op de vierkante centimeter. En dat voor een producent die op grote schaal, wereldwijd zaken doet. Dat is óók waarom wij graag deze ‘topsport’ bedrijven. Hoe weinig ruimte je ook hebt, een ontwerp moet helpen het product te verkopen. Het ontwerp voor point-of-sale en advertenties was voor ons nog eens extra ‘speeltijd’. Maxim is een mooi voorbeeld hoe klanten dichtbij ons staan, ook al zitten ze in het buitenland.

  • Verpakkings-
    ontwerp

    Een verpakking moet het product verkopen maar in dit geval ook minitieus uitleggen wat de functie is omdat het hier om sportvoeding gaat.

  • 3D
    Design

    Maxim Sports Nutrition is er in veel vormen. Het hoort nu eenmaal bij sportvoeding dat de verpakkingen passen bij het gebruiksmoment. Rond, vierkant, driehoekig, wij hebben de 3D vormgeving in huis.

  • 3D
    ontwerp

    We kunnen door de 3d vormgeving exact laten zien hoe het product ook daadwerkelijk in het schap kan komen te liggen. Een waardevol inzicht voor Maxim.

  • Brand
    extension

    Maxim wilde naast haar sportvoeding nog meer producten lanceren voor dezelfde doelgroep. MAX maakte de vormgeving voor de verzorgingslijn van Maxim. Duidelijk aansluitend in de vertrouwde huisstijl, maar toch ook met een geheel eigen gezicht.

Gemeente Eindhoven

Gemeente Eindhoven

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Gemeente Eindhoven

  • Marketing
    communicatie

    Eindhoven heeft al tijden een vooraanstaande positie op het gebied van communicatie. Met gepaste trots kunnen wij zeggen dat wij in dit grote concurrentieveld al jarenlang prefered supplier zijn voor de gemeente. En dan overigens niet alleen op de kavels concept en vormgeving, maar ook voor het gebied full service. Onder andere maakten we over Strijp-S een prestigieuze imago brochure.

  • Tentoonstellings-
    vormgeving

    Het leuke aan werken voor de gemeente is dat het zeer divers is. Zo maakten we bijvoorbeeld voor de Bibliotheek de huisstijl en vormgeving voor de foto-expositie ‘Eindhoven en 65 jaar bevrijding’.

  • Jongeren
    Marketing

    Communiceren met jongeren die moeilijk bereikbaar zijn is al een uitdaging op zich. Deze campagne moest zich ook nog eens richten tot jongeren die niet in het zicht waren bij officiële instanties als het UWV. We bedachten een campagne die zich letterlijk afspeelt tussen de jongeren. Verschillende gemeenten werkten samen om deze doelgroep te bereiken.

  • Online
    Marketing

    Er werden diverse middelen ontwikkeld, inclusief een prijsvraag. Op deze manier wordt deze jeugd gestimuleerd om op zoek te gaan naar een passende baan of opleiding. Maar vooral ook om zich bekend te maken zodat ze gevolgd en ondersteund kunnen worden.

  • Jaarverslag

    Eindhoven en studenten. Dat is
    een goede combinatie. Dat moet gekoesterd en onderhouden worden. Daar hoort bij dat je dat geregeld moet uitdragen.
    Het boekwerk ‘jaarbeeld Eindhoven Studentenstad’ is hier een mooi voorbeeld van.

  • Boekvormgeving

    Ook de sociaal maatschappelijke aspecten van Eindhoven verdienen aandacht. Want naast high tech, design en sport heeft de gemeente dit hoog in het vaandel. Met het boekwerk ‘De mensen van Doornakkers’ brengen we in beeld wat er in deze wijk allemaal gedaan wordt aan verbeteren van de leefbaarheid.

  • Internationale
    Promotie

    Voor een handelsmissie van Economische Zaken van de Gemeente naar China mochten we een boek maken over ‘Brainport Eindhoven’. Met nu eens niet de nadruk op de technische meerwaarde van de regio, maar de leef- en belevingsomgeving. Dus mooie reportages over o.a. het van Abbemuseum, het Muziekcentrum en de Design Connection.

  • Creatief
    concept

    Met de lichtjesroute komen diverse kenmerken van de stad samen. Licht, design en de verbinding met de bevrijding. Vele inwoners weten echter niet meer de oorsprong van de lichtjesroute. Deze hebben we opnieuw in de spotlights gezet door advertenties in de regionale bladen. Met daarbij een insert, in de vorm van een glow in the dark display van het karakteristieke ‘Lempke’.

Haute Cuisine

Haute Cuisine

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Haute Cuisine

  • Positionering

    Topleverancier van topkeukens in het topsegment. Dat is drie keer top! Voor je het weet ligt het accent in de communicatie ook uitsluitend op het overbrengen van kwaliteit. Dat is uiteraard belangrijk, maar onze analyse was dat de kunst er in zou moeten bestaan om ook de persoonlijke benadering van Haute Cuisine tot uiting te laten komen.
    De keuken van je leven ontdek je bij Haute Cuisine!

  • Sales
    support

    Door advertenties en folders zorgen we voor zoveel mogelijk traffic in de winkel. De kunst hierbij is om de herkenbare huisstijl te handhaven, maar steeds opnieuw de lezers te triggeren zodat de uiting blijft opvallen

  • Website

    De website van Haute Cuisine is een combinatie van merkbeleving en conversie. De site moet kwaliteit uitstralen, omdat men keukens verkoopt in het hogere segment. Maar ook bij Haute Cuisine gaat het om bezoekers van de site vervolgens naar de winkel krijgen.

Adviespunt Discriminatie

Adviespunt Discriminatie

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Adviespunt Discriminatie

  • Social
    Marketing

    Attitudes veranderen is lastig.
    Dat gaat zeker op wat betreft de meldbereidheid bij het Adviespunt Discriminatie Zuidoost-Brabant.
    In de campagne geven we een scala aan voorbeelden van ludieke en gechargeerde voorbeelden van discriminatie. Door deze uitvergro- ting laten we zien dat de drempel om aangifte te doen veel lager moet liggen voor mensen die het overkomt.

  • Attitude
    Campagne

    Om de verandering in het gedrag voor elkaar te krijgen werden diverse middelen ingezet. Naast buitenreclame en folders werden op strategische plekken posters ingezet om de doelgroep te bereiken.

Fleur

Fleur

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Fleur

  • TV-commercial

    Heerlijk om uitgedaagd te worden tot een andere benadering van een markt. Deze klant durfde het aan! Samenwerkingspartners uit de zorgwereld vroegen ons om de gebaande paden links te laten liggen. Onderdeel van de mediamix was een tv-commercial.

  • Mupi
    Campagne

    Voor Fleur richtten we ons nu eens een keer juíst op vrouwen die niet actief op zoek zijn naar een baan. Maar die wel graag voor andere mensen zorgen. Vrouwen die ruimte hebben voor een nieuwe stap worden door deze intuïtieve campagne op een idee gebracht.

  • Doelgroep
    analyse

    Altijd fijn om bevestigt te zien dat de andere aanpak werkt. Zo bleek uit onze doelgroepanalyse welke groepen vrouwen aan een nieuwe stap toe waren. De doelstelling voor het aantal inschrijvingen voor het eerste kwartaal werd al binnen een maand bereikt.

  • Website

City of Talents

City of Talents

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

City of Talents

  • City
    Marketing

    Trots op Eindhoven en al haar sporttalent. We pakten graag de sportieve uitdaging op om een ‘tool’ te bedenken, waarmee we sponsoren konden interesseren om dit unieke talent te steunen. Ook hier hadden we weer ‘het thuisvoordeel’. We kennen de stad op ons duimpje.

  • City
    Marketing

    Als je dit mooie boekwerk ziet, met prachtige fotografie, dan wil je er gewoon even aan voelen, er over wrijven. Vooral als zo’n boek een heel vernuftig led-lampje in de kaft heeft.

EE Labels

EE Labels

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

EE Labels

  • Herpositionering

    Weer eens heel wat anders. Dat is wat ons te binnen schiet als we terugdenken aan EE Labels. Prachtig 110-jarig familiebedrijf, prachtig product. Sterke concurrentie uit Azië, vooral op prijs. Daarom herpositionering naar een hoger marktsegment, zonder bestaande relaties af te stoten.

  • Collecties

    Dus we gingen voor moderniseren
    en de kracht van het product. Uitstraling: tijdloos én inventief, kwaliteit en creatief. Een nieuwe stand en nieuwe collecties communiceerden deze uitstraling.

  • Stationary

    Ook door middel van de huisstijl en de middelen die daarbij horen wordt EE Labels een andere uitstraling meegegeven, die beter recht doet aan de kwaliteit waar het bedrijf voor staat. Door een ingenieuze vouwwijze verschijnt de gouden achterzijde van het briefpapier als gouden label aan de voorzijde.

Van Aarle De Laat

Van Aarle De Laat

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Van Aarle De Laat

  • Database
    Marketing

    Marketing is ook gevoel. In deze case zéker. Potentiële klanten van Van Aarle De Laat moeten overtuigd worden om zich te laten ondersteunen. Dan is een goed gevoel en vertrouwen belangrijk.

  • Nieuwe markt
    betreden

    Van oorsprong werkend in de non-profit sectoren gezondheidszorg en onderwijs, maakte Van Aarle De Laat de de stap naar de commerciële vastgoedwereld. Met behoud van de eigen identiteit.

Mariëndaal

Mariëndaal

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Mariëndaal

  • Vastgoed
    Marketing

    We voelen ons thuis in de marketing voor nieuwbouw. Ieder project is weer anders. Neem nou dit ‘inbreidingsproject’. Woningen die gebouwd worden op een landgoed, naast een kleine dorpskern met een karakteristieke omgeving. Het oproepen van sfeer is belangrijk.

  • Brochure

    ‘Een oase van rust en zeldzaam thuisgevoel’. Voor nieuwbouw is in de huidige markt een lange adem nodig. Daarom moet de campagne zo zijn opgezet dat deze zich gedurende een langere periode steeds kan vernieuwen.

Eindhovens Trots

Eindhovens Trots

sluit venster
  • Presentatie materiaal
  • Presentatie materiaal
Vorige
Volgende

Eindhovens Trots

  • Guerilla
    Marketing

    Wij zijn trots te mogen werken voor onze eigen ‘hometown’. Daarbij was één van de mooie campagnes voor de gemeente die van ‘Eindhovens Trots’. Wij voelen de materie letterlijk met onze eigen vezels.

  • Stadspromotie

    De vormgeving: eigenzinnig, eigentijds en daardoor ‘Eindhovens’. Diverse middelen werden ingezet om de Eindhovenaren te bereiken. Van advertenties tot buitenreclame, een drukbezochte (interactieve) website en een groot slotevenement in de binnenstad.

Wilt u ook dat wij uw werk laten spreken? Neem dan contact met ons op!
sluit venster
Vorige
Volgende

Websites